Geoblog.pl    vanili    Podróże    Maroko    Odcienie bieli i błękitu....

Odcienie bieli i błękitu....

Maroko
Maroko, Essaouira

Essauria, śliczne miasto, położone około 170 km od Agadiru....
Wyruszamy spod hotelu, na razie wszystko zgodnie z planem.
Nad oceanem ogromne przepaści...fantastyczne widoki i wszechobecna mgła.
Zatrzymujemy się na sesję zdjęciową, która się przedłuża...
....jeszcze parę atrakcji ...
Podróż z Agadiru, nad samym Atlantykiem, z niesamowitymi widokami zatok, gór, mijanych kolejno wiosek dostarcza wielu wrażeń. Można spotkać np. stada wielbłądów spacerujących przez ulicę czy kozy skaczące w koronach drzew. Sama Essaouira to raj dla fotografów. Wspaniałe umocnienia wokół starej Mediny oraz niesamowite wybrzeże posiane wystającym z oceanu skałami, na których gnieździ się wiele gatunków różnych ptaków sprawia, że jest bajeczna.

W przeszłości to ufortyfikowane miasto Portugalczycy nazywali Mogador. Obecnie Essaouria jest określana jako „Biała Perła Atlantyckiego Wybrzeża" ze względu na białe domy z niebieskimi drzwiami i okiennicami, wąskie uliczki oraz długą, piaszczystą plażę ciągnącą się na przestrzeni około 5 km.
Wycieczka obejmuje zwiedzanie malowniczego portu, targu rybnego, bramy portowej oraz zamku Sqala z wałem obronnym i zabytkowymi armatami odlanymi z brązu, pochodzącymi z czasów panowania hiszpańskiego.
Klimatyczne miasteczko zamieszkuje wielu rzemieślników, a tutejszą specjalnością jest snycerstwo, zwłaszcza rzeźby w drewnie cedrowym i hebanowym.
Przy wąskich uliczkach znajdują się ciche, małe kafejki oraz niezliczone ilości sklepików i sklepów z wyrobami z drzewa cedru i tui. Jeśli chcecie coś takiego przywieźć sobie na pamiątkę, kupcie to tutaj - będziecie pewni, że jest to coś niepowtarzalnego i oryginalnego.
Muszę przyznać, że gdybyśmy znów podróżowali do Maroka, na pewno zatrzymalibyśmy się dłużej w tym urokliwym miejscu jakim jest Essaouira!!!

Zwiedzanie Sałery zaczynamy, jak każdy przyzwoity turysta z Europy od bazaru Smile. Nasz uroczy przewodnik setki razy uprzedza, by trzymać się w kupie, nie oddalać od grupy, bo jak się zgubisz to Cię nie znajdziemy.
Kolorowy zawrót głowy!!!

Port...to jest poezja...
kraina kolorów i zapachów....ryb, których nazw nie znam...
Essaouria, to także marokańskie centrum windsurfingu.