Geoblog.pl    vanili    Podróże    Egipt - Izrael     Via Doloresa...

Via Doloresa...

Izrael
Izrael, Jerusalem District

Nocna podróż przez pustynię Negev, przejście graniczne w Tabie - wysiadamy z autokaru i pieszo z bagażem oraz paszportem w ręku przechodzimy kolejne punkty odprawy bez niepodzianek. Wsiadamy do izraelskiego autokaru i jedziemy w kierunku Świętego Miasta...
Jerozolima - stolica państwa Izrael; jedno z najbardziej zadziwiających miejsc na świecie, święte miasto wyznawców trzech religii monoteistycznych: judaizmu, chrześcijaństwa i islamu oraz kilku mniejszych grup religijnych. Wewnątrz otoczonego murem Starego Miasta sąsiadują ze sobą Ściana Płaczu, Świątynia Grobu Pańskiego i meczet Al-Aksa.
Dla chrześcijan szczególne znaczenie ma Bazylika Grobu Świętego, do której pielgrzymują od dwóch tysięcy lat.
Jerusalem była świętym miastem Żydów od X wieku p.n.e.. To tutaj znajdowała się Świątynia Jerozolimska, o której Biblia wspomina 632 razy. Dzisiaj, Zachodni Mur (pozostałości Świątyni) jest świętym miejscem Żydów.
Jerozolima uważana jest za trzecie święte miasto islamu - po Mekce i Medynie, muzułmanie wierzą, że Mahomet miał dostąpić wniebowstąpienia z miejsca, na którym dziś znajduje się Kopuła na Skale.

Odwiedzamy Górę Oliwną, ogród Getsemani, kościół Wszystkich Narodów, Światynię Grobu Pańskiego; przechodzimy Via Dolorosą...pod Ścianę Płaczu.